کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش اورژانس کشور 

رئیس قطب مرکزی سازمان اورژانس کشور، کمبود نیروی انسانی را از مهمترین چالش‌های موجود عنوان کرد. 

آقای حیدی در نشست یک روزه مسئولان قطب مرکزی سازمان اورژانس کشور به میزبانی شهرکرد گفت: کمبود نیروی انسانی و فرسوده بودن آمبولانس‌های اورژانس از جمله چالش‌های این نهاد امدادی است.

وی افزود: در این جلسه که با حضور روسای اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قطب هفت کشور شامل چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و کاشان در محل دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار شد با هم‌اندیشی و ارائه گزارش عملکرد تلاش شد تجربه‌ها، راهکار‌ها و پیشنهادات برای رفع این چالش‌ها مطرح و مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر محمود شمسی پور رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به نیاز مناطق کوهستانی به آمبولانس کمک‌دار گفت: به منظور تجهیز ناوگان اورژانس رایزنی‌های لازم از سوی مسئولان استانی انجام شده تا تعدادی آمبولانس کمک‌دار مورد نیاز مناطق کوهستانی وارد استان شود.  

وی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان اورژانس استان گفت: یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل در دولت سیزدهم، راه اندازی آمبولانس‌های خصوصی بود که در آینده نزدیک سومین مورد آن در استان به بهره برداری می‌رسد.

شمسی پور به کمبود نیروی انسانی در اورژانس استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ نفر تکنسین در اورژانس پیش‌بیمارستانی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: درحال اضر بیش از ۸۰ دستگاه آمبولانس، یک بالگرد، دو اتوبوس آمبولانس و سه موتورلانس با یک دیسپچ مرکزی در اورژانس استان فعال است.

شمسی پور از فعالیت ۵۸ پایگاه اورژانس در این استان گفت و افزود: با بهره گیری از ظرفیت خیرین ۹ پایگاه دیگر در سطح استان در حال احداث است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این جلسه به منظور بررسی چالش‌ها و راهکار‌های اورژانس مناطق مختلف برگزار می‌شود تا با استفاده از تجربیات استان‌ها بتوان ازظرفیت سایر استان‌ها استفاه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار